A keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalunk, egy adott kulcsszóra rákeresve minél előnyösebb pozícióban jelenjen meg a kereső (jellemzően a Google) organikus (=nem fizetett) találatai között. A kereső rengeteg tényezőt figyelembe vesz, amikor az oldalak közötti rangsort felállítja. Oldalaink ezen tulajdonságainak változtatásával, javításával a helyezésekre közvetlenül hatni tudunk. Ez a munkafolyamat maga a keresőoptimalizálás. A Google ugyan titokban tartja a rangsorolási algoritmust, a legfontosabb szempontokat nem rejti véka alá: Google SEO irányelvek. Magyarországon a Google nagyon nagy arányban uralja a keresőmotorok piacát, ezért jellemzően erre a felületre optimalizálnak a szakemberek. Ettől függetlenül még érdemes megemlíteni a Bing és a Yahoo keresőket is. A keresőoptimalizálás szinonimájaként az angol “SEO” rövidítést szokás még használni (=Search Engine Optimization), rövidsége miatt előszeretettel használják a szakmabeliek.

Miért pont a SEO?

Tudom, hogy miért fontos, csak a keresőoptimalizálás ára érdekel.

Felmerülhet a kérdés: “rengeteg online marketing eszköz áll rendelkezésre, miért éppen a SEO-val érdemes foglalkozni?” A keresőoptimalizálás egyik legnagyobb vonzereje az, hogy hirdetési költségek nélkül tudunk látogatókat hozni a weboldalunkra, ráadásul ezek a látogatók érdeklődők is egyben, hiszen a témára keresve találtak ránk a keresőből. Természetesen a keresőoptimalizálás sem mentes egy állandó piaci versenytől, itt is meg kell dolgozni az eredményekért. De a legtöbb esetben, ha egy tartalmat jó minőségben megalkotunk és sikerül jó minőségű linkeket is szerezni rá, akkor arra az oldalra/cikkre jó eséllyel évekre is bebiztosíthatunk egy előkelő pozíciót, mely lényegében egy ingyenes forgalomgenerátorként működik majd. Hogy mennyi hirdetési költséget lehet megspórolni egy jól keresőoptimalizált weboldallal, az jól látszódik Papp Gábor számolásaiból.

A keresőoptimalizálás az egyik legelegánsabb online marketing megoldás, hiszen nincsenek tolakodó, kéretlen hirdetések és nem járulunk hozzá feleslegesen a – reklámiparban folyamatosan érezhető – hatalmas hirdetési “zajhoz”.

A legfontosabb rangsorolási tényezők

A Google helyezéseket természetesen rengeteg paraméter befolyásolja, de a legfontosabbak között említhető a megfelelő kulcsszavakkal (keywords) ellátott, témához kapcsolódó minőségi tartalom, az áttekinthető oldalszerkezet, a jó technikai feltételek, gyors oldalbetöltődés, a mobilbarát verzió megléte (reszponzivitás), illetve a mai napig az egyik legfontosabb helyezést befolyásoló tényező, a más, hasonló témájú és hiteles oldalakról származó külső linkek (backlinkek) megléte.

SEO munkafázisok

A keresőoptimalizálás munkafolyamatait 3 fő területre lehet osztani, melyek időbeli sorrendben így követik egymást:

1. technikai SEO, melynek fontos elemei a weboldal biztonsága, gyors betöltődése, és mobilbarát megjelenése

2. az oldalon belüli optimalizálás, ide tartozik maga a tartalom, az oldal szerkezete, olvashatósága, a címek, meta leírások, stb.

3. az oldalon kívüli keresőoptimalizálás: külső linkek szerzése a rangsorolni kívánt oldalunkra / cikkünkre (például vendégblogolással)

 

1. Technikai SEO

  • weboldal biztonsága
  • gyors betöltődési sebesség
  • mobilbarát megjelenés
  • nincsenek törött linkek
h

2. Tartalom optimalizálás

  • kulcsszavak használata
  • a tartalom minősége, hossza
  • az oldal szerkezete, olvashatósága
  • címek, meta leírások
  • képek, ábrák, videók

3. Linkek gyűjtése

  • külső linkek és említések
  • belső linkelés kapcsolódó tartalmainkra
  • közösségi média megosztások

Keresőoptimalizálás vállalkozások részére

Szolgáltatásainkat kizárólag olyan Ügyfelek részére ajánljuk, akik:

  • etikus vállalkozást vezetnek,
  • jó ügyet képviselnek,
  • küldetésük, hogy valamilyen módon jobbá tegyék a világot,
  • nem kizárólag anyagi haszonszerzés céljából vállalkozók,
  • képesek hosszútávon gondolkozni
  • hajlandóak időt / pénzt / energiát fektetni a kitűzött cél elérésébe
  • és vállalkozásuk egyben a szenvedélyük is.

Ezek mindegyike ránk is elmondható és ugyanezeket várjuk el leendő partnereinktől is. A keresőoptimalizálás szolgáltatásunkat alapvetően WordPress alapú honlapok tulajdonosainak ajánljuk.

 

A SEO szolgáltatás elemei 

Technikai SEO

A munka minden esetben a technikai alapok rendbetételével kezdődik. Bekötjük a Search Console-t és a Google Analytics-et. Megvizsgáljuk, mennyire mobilbarát a weboldal, szükség esetén – a lehetőségekhez mérten – javítunk. A betöltődési sebességet is érdemes gyorsítani, amennyire csak lehet (maximum 4-5 másodperc megengedhető). Át kell nézni, majd javítani az oldal törött linkjeit, és az átirányításokat. Igény esetén egy SSL tanúsítvány is beszerezhető, melyet telepítünk a weboldalra.

Kulcsszókutatás

Érdemes felmérni, hogy a témával kapcsolatban jellemzően milyen kulcsszavakra keresnek az internetezők. Ez ad egy irányt, hogy merre érdemes elindulni, ha organikus forgalmat szeretnénk a keresőből, belátható időn belül. Ezt követően megtervezzük, hogy a kapott listából mely kulcsszavakkal érhetünk el sikereket rövidtávon, és mely kulcsszavakkal érdemes tartalmakat gyártani a weboldalra.

Tartalom optimalizálása

Az Ügyfél vagy más alvállalkozó által gyártott tartalmakat a megfelelő kulcsszavakra optimalizáljuk. Egyre nagyobb hangsúly helyeződik manapság a felhasználói élményre, melynek egyik meghatározó eleme a szöveg áttekinthetősége, szellőssége, megfelelő formázása. Munkánk során ezekre is odafigyelünk. Érdemes képek, videók által még “fogyaszthatóbbá” tenni a tartalmat. A képek, ábrák méretét is célszerű optimalizálni a gyorsabb oldalbetöltődés érdekében.

Linképítés

Kiegyensúlyozott, moderált tempóban (link velocity!) értékes, az oldal témájához kapcsolódó oldalakról gyűjtünk linkeket, felkutatjuk a kölcsönös együttműködési lehetőségeket. Kerüljük a linfarmokat, hiteles megbízható és releváns forrásokat keresünk. A mennyiség helyett a linkek értékére fókuszálunk. A konkurencia linkprofiljának felmérése után levonjuk a következtetéseket, felmérjük a lehetséges jó külső forrásokat. A találati helyezéseket folyamatosan monitorozzuk – hirtelen kiugró pozitív vagy negatív eredmények esetén megvizsgáljuk a mögöttes okokat, és cselekszünk.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás, árak

A keresőoptimalizálás ára három összetevőből áll: alapdíj + sikerdíj + az cél elérése utáni havidíj.

Az alapdíj egyszeri 50.000 Ft (alanyi adómentes összeg), mely tartalmazza:

  • a weboldal technikai vizsgálatát
  • a weboldal gyorsítását
  • Google Analytics bekötését
  • Search Consol bekötését
  • az eddigi meglévő tartalom áttekintését
  • a témában releváns kulcsszókutatást
  • a már meglévő oldalak (max. 10), és bejegyzések (max. 20) címeinek, meta leírásainak megírását (a kulcsszólista figyelembevételével)
  • a téma alapos megértését és a hosszútávú SEO stratégia kidolgozását. Kitűzzük az elérendő célokat.

A legtöbb esetben már ezek a módosítások érezhető eredményeket hoznak, jóllehet a kitűzött célokhoz önmagukban általában nem elegek. Az alapdíj megfizetése után megkezdjük a folyamatos, közös munkát, és egyeztetünk az új, weboldalra felkerülő tartalmakkal kapcsolatban. A sikerdíjas keresőoptimalizálás során a munka díját csak a kitűzött célok elérése után kérem el. Minden projekt más és más, ezért a munka kezdet​ekor ajánlatot adok a síkerdíj mértékére.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy, amíg nincs meg a meghatározott eredmény, az alapdíjon kívül semmit nem kell fizetni.

A siker elérése utáni havidíj

A kitűzött cél elérése után havidíjas konstrukcióval tudjuk biztosítani az eredmények megtartását. Erre azért van szükség, mert ha mi abbahagyjuk a munkát, miközben a versenytársak aktívan tevékenykednek, hiába értük el a kitűzött helyezést, egy idő után – ha nem áldozunk időt, pénzt, energiát a folyamatos SEO-ra –  le fognak hagyni minket. A havidíjat csak akkor kell fizetni minden hónap végén, ha az eredmények megmaradtak. A csomagok tájékoztató jellegűek, a keresőoptimalizálás havidíja a rangsorolni kívánt kifejezések versenyerősségétől, mennyiségétől, havi keresési számától is függ, ezért minden esetben az egyedi igények alapján adunk ajánlatot. 

Alapcsomag

44900 Ft / hó

  • A helyezések rendszeres, heti szintű figyelése, nyomon követése
  • 1 konkurens weboldal linkhátterének feltérképezése, folyamatos figyelése
  • Meta leírások, címek beállítása minden új aloldalhoz, bejegyzéshez
  • Új tartalmak, cikkek kulcsszavakra optimalizálása
  • Minőségi hivatkozások (1 db / hó)

Haladó csomag

69900 Ft / hó

  • A helyezések rendszeres, heti szintű figyelése, nyomon követése
  • 3 konkurens weboldal linkhátterének feltérképezése, folyamatos figyelése
  • Meta leírások, címek beállítása minden új aloldalhoz, bejegyzéshez
  • Új tartalmak, cikkek kulcsszavakra optimalizálása
  • Minőségi hivatkozások (2 db / hó)
  • Együttműködések kialakítása más cégekkel

PRO

79900 Ft / hó

  • A helyezések rendszeres, napi szintű figyelése, nyomon követése
  • 5 konkurens weboldal linkhátterének feltérképezése, folyamatos figyelése
  • Meta leírások, címek beállítása minden új aloldalhoz, bejegyzéshez
  • Új tartalmak, cikkek kulcsszavakra optimalizálása
  • Szövegírásban segítség havi + 4 munkaórában
  • Minőségi hivatkozások (3 db / hó)
  • Együttműködések kialakítása más cégekkel

Garancia és feltételek

A keresőoptimalizálás hosszútávú folyamat, felelőtlenség azonnali eredményeket ígérni. Nagy különbség van továbbá egy régebbi, már “bejáratott” és egy teljesen új weboldal között. Míg előbbi esetében már néhány hét, hónap alatt is szemmel látható és mérhető eredményeket lehet felmutatni, utóbbinál érdemesebb féléves, egy éves időtávban gondolkozni.

A téma, a kulcsszavak, és piaci verseny erőssége alapján ajánlatot adunk, hogy milyen sikerdíjért vállaljuk az oldal keresőoptimalizálását és várhatóan mikor lesz eredmény. A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy amíg nem érjük el az eredményt, addig az alapdíjon kívül – mely lényegében a weboldal technikai rendbetételének az ára – semmit nem kell fizetni.

A kitűzött cél elérése után a helyezéseket havonta ellenőrizzük és a keresőoptimalizálás havidíja minden hónap végén csak a megtartott eredmény után fizetendő. Így egyrészt nem játszunk Ügyfeleink pénzével, másrészt kellőképpen motiváltak vagyunk mi is a kitűzött forgalomnövekedés elérésében, megtartásában. Szerződés köthető, a szolgáltatás bármikor lemondható.