TSŪ – újraindul a közösségi oldal, ami fizetni fog a posztjaidért

TSŪ – újraindul a közösségi oldal, ami fizetni fog a posztjaidért

Várhatóan március-április környékén fog újraindulni a Tsū nevű közösségi platform – ezt a cég ügyvezető alelnöke árulta el nekem levelében. (Frissítés: a koronavírus miatt később fog indulni a Tsū béta tesztje is, bizonytalan ideig még várni kell.) Emlékeztetőül, ez volt az az oldal, ahol a hirdetési bevételekből a tartalomkészítők is részesültek. Itthon egyelőre nem találkoztam a hírrel, ezért most az összes információt összegyűjtöttem, amit jelen pillanatban tudni lehet a közösségi oldal helyzetéről.

Előzmények

4 évvel ezelőtt, 2015-ben egy kisebb szenzációként hatott, hogy megjelent egy lehetséges Facebook-rivális közösségi oldal: a Tsū. A nagyobb hazai híroldalakon is megjelent az újdonság, sokan ki is próbálták az új felületet, engem is érdekelt.

Nagyon tetszett az ötlet, hogy a hirdetési bevételekből a platform felhasználói, vagyis maguk a tartalomkészítők is részesülhetnek.

regi Tsū logó
A régi Tsū logó, 2015

A felület megjelenése is megnyerő volt, a weboldal szépen működött. A működése azonban kb egy-másfél év után megkérdőjeleződött, leginkább két ok miatt:

  • a platform 10%-ot tartott meg magának a hirdetési bevételekből és 90%-ot adott a tartalomkészítőknek. Ez a kifizetési modell, bár rendkívül gáláns volt, nem volt fenntartható.
  • viszonylag nagy arányban tűntek fel a közösségi oldalon spam-jellegű tartalmak, pl. “Oszd meg és nyerj pénzt!” feliratú képek. Ezek az alacsony színvonalú posztok lehúzták az oldal színvonalát és hitelességét.

Pedig maga az ötlet nagyon előremutató volt és volt benne fantázia. Ezt az oldal rekordsebességű növekedése is igazolta: öt hét alatt összejött az 1 millió felhasználó, ez a Facebook-nak korábban 10 hónapot vett igénybe. [Forrás.] Nem csoda, hogy az említett cég megijedt: a közösségi média óriás kis idő elteltével letiltott minden tsu.co linket az oldalán, nemcsak a nyilvános posztokban, a privát beszélgetésekben is!

Visszatér a Facebook-rivális

2019. decembere: valami rejtélyes oknál fogva eszembe jutott a régi tsu.co honlap. Kíváncsiságból megnéztem mi a helyzet az oldallal, ami egyből átirányított a tsu.social -re. Meglepődtem: az oldal azt ígérte, hogy hamarosan újraindul illetve előregisztrációra buzdított. Persze, volt bennem egy minimális kétkedés is, de azért csak feliratkoztam: kíváncsi voltam a fejleményekre és titkon reméltem, hogy újraéled a kezdeményezés.

2020. február 5.: eltelt másfél hónap az első impulzus óta. Ezidőalatt rendszeresen figyeltem a startup posztjait, frissítéseit. És nem írtam volna meg ezt a blogposztot, ha nem látnám egyértelmű jeleit az újraindulásnak. Ennek ellenére a külföldi fősodratú médiában se igazán szerepelt még a hír, csak elvétve, például itt és itt.

Frissítés: Ennek oka az, hogy a sajtóközleményekkel még tudatosan vár az amerikai cég – ezt Janine Collins, a cég médiaszakértője, “Tsu Live” műsorvezetője is megerősítette megkeresésemre. A hír várhatóan március végén fog útjára indulni a médiában. Én magam is elküldtem volna már az újságot egy-két helyre, de ha tolmácsolhatom Janine kérését az esetlegesen idetévedő újságíróknak, várjanak a fenti időpontig. A cég akkor szeretné, hogy hír legyen a dologból, amikor már ki is próbálható a közösségi felület.

Az újraindulásra utaló jelek

Számok, adatok

Érdemes lehet néhány hivatalos tulajdonosi és befektetési adattal kezdeni. A cég mögött a Hilco Streambank és a Terracap Group áll, előbbi 2019 tavaszán vásárolta bele magát a startup-ba. A teljes finanszírozási összeg a Crunchbase adatai alapján 19 millió dollár.

A köztudatba való berobbanáshoz és növekedéshez elsősorban influenszereket mozgósítanak. Illetve a már ismert “Hívd meg a barátodat!” growth hacking technikát.

“Influenszerek

@sommerray például (ő egy fitnessz celeb), aki több mint 24 millió követővel rendelkezik Instagramon, már reklámozza a kezdeményezést a 24 óráig látható “sztorijaiban” – még csak elvétve, de egyre gyakrabban. (frissítés, feb. 24: azóta már több posztjában is hirdeti a tsu.social -t)

Mivel a Tsū is egy közösségi média felület lesz, adja magát, hogy a most menő közösségi média oldalak és applikációk (pl. Instagram, TikTok) influenszereit kell megnyerni ahhoz, hogy tömegekhez eljuthasson az új lehetőség ígérete. A következő “Insta celebek” már fel-felbukkannak a Tsū által szervezett gálákon, rendezvényeken és hirdetik is az új közösségi média oldal előregisztrációját: @sommerray, @rayj, @hitmaka, @bluefacebleedem, @emileghantous, @alycampbell, @elizabethfmoris, @christinamilian, @lovebrandimarie

  • @janinejuanita: ő a Tsu Live egyik készítője, műsorvezetője. Az ő sztorijaiban is gyakran látni a “Tsū vonatra” újonnan felszálló utasokat.
  • @dmorris223: ő felel a social és partnerkapcsolatokért illetve együttműködésekért a Tsū-nál. Olykor az ő sztorijaiban is felfedezhető, hogy kik csatlakoznak éppen a kezdeményezéshez.

A meghívók

A meghívásokért a platform azt ígéri, hogy az általunk meghívott ismerősök által generált reklámbevételekből 10% minket illet majd (örökre), de az ajánlat csak az oldal hivatalos elindulásáig él. Ez az extra 10% nem az ismerősünk díjából vonódik le, hanem egy azon felüli jutalom nekünk, amiért meghívtuk őt. Ezzel tehát arra buzdít a közösségi oldal, hogy hívjunk meg minél több ismerőst, amivel természetesen elvileg mi is jól járunk majd.

Előregisztráció

Mint egykori Tsū felhasználó és a fejlemények kíváncsi követője természetesen én is előregisztráltam. A folyamat 3 lépésből áll:

  • e-mail címünk (vagy telefonszámunk) megadása
  • kedvenc közösségi média felületeink bejelölése
  • kedvenc témáink bejelölése

Mindezt elvileg azért, hogy a későbbi felhasználói élményünket személyre szabjuk.

Hivatalos válaszok egyenesen a Tsu Inc. -től

Megkerestem a legilletékesebbeket, a cég vezetőit: a jelenlegi CEO – és korábbi Tsu alapító tag – John Acunto, szűkszavúan ugyan, de válaszolt megkeresésemre. Eric Mader, az ügyvezető alelnök bővebben is írt, vele e-mailben tartom a kapcsolatot, és több részletbe is beavatott – ezekről lejjebb. Janine Collins (a Tsu Live műsorvezetője) pedig szintén segítőkész volt, amikor a Tsu jövőbeni médiamegjelenéseiről érdeklődtem.

Többek között ezek derültek ki

“Várhatóan 2020. március-április folyamán fog elindulni a közösségi oldal.”

Bár valószínűleg mindenki egyszerűsítve Tsu-nak fogja hívni,

“a közösségi oldal neve helyesen: Tsū vagy tsū.” (a kiejtése magyarul: “szú”.)

Aki előregisztrál,

“… annak korai hozzáférése lesz az oldalhoz, és még azelőtt tesztelheti a felületet, mielőtt az a nagy nyilvánosság előtt elérhetővé válik.”

“… egyből 50%-os részesedést fog kapni az általa generált reklámbevételek után, miután az oldal a nyilvánosság számára is elérhető lesz”

“… kapni fog egy személyre szabott linket, amivel meghívhatja az ismerőseit, a fent is már említett bónuszért. A meghívásos promóció csak az oldal elindulásáig él – tehát lényegében még valószínűleg február-március folyamán és nem MLM (az “ismerős ismerőse” nem juttat plusz bevételhez). Az, hogy hány ember regisztrált a mi meghívásunkra, az az oldal indulása után lesz látható a profilunkban.”

Az ügyvezető alelnök azt is hozzátette:

“Hamarosan elérhető lesz a közösségi oldal működési és üzleti modellje, melyben jobban áttekinthető lesz az elképzelés.”

Pénzkereseti lehetőség

A leendő közösségi hálózaton elméletileg kétféleképpen lehet majd bevételhez jutni:

  • az egyik mód a már fent is említett reklámbevételek utáni 50%, ami a tartalomgyártóknak jár. Értelemszerűen aki csak nézelődni megy fel az oldalra, az nem építi az oldalt, nem erősíti a nézettségi mutatókat, így nem is illeti kifizetés. A nézettség új tartalmaktól fog nőni, tehát a platform az alkotókat jutalmazza a reklámbevételek 50%-ával. Őket is azzal arányosan, hogy mekkora nézettséget hoznak a közösségi oldalnak.
  • a másik pénkereseti lehetőség az Affiliate. Ha egy felhasználó a Tsū felületén keresztül ajánl egy terméket, amit egy vásárló meg is rendel online (az ajánlott cégtől), akkor a felhasználó, aki a terméket ajánlotta, szintén részesedik valamelyest az eladásból.
Jótékonyság – egy kiemelt ügy volt a régi Tsu.co honlapon is
Jótékonyság – egy kiemelt ügy volt a régi Tsu.co honlapon is (háttérkép a régi oldalról 2016-ból)

Adományozás, jótékonyság

Az oldalon megkeresett bevételeinkből pedig elvileg mindennél egyszerűbb módon lehet majd adakozni, a megkeresett dollárjainkat / forintjainkat (?) jótékonysági ügyeknek, civil szervezeteknek lehet majd ajánlani. Emlékszem, hogy ez a rendszer már a régi Tsū felületen is jól működött, akkoriban például egy ivóvízellátásban segítő segélyszervezet volt népszerű az oldalon (@charitywater), sokan egyből nekik küldték tovább a virtuális pénzüket. De természetesen bárki dönthet úgy, hogy a bevételét megtartja és saját magának fizetteti ki.

A régi tsu.co felület egyébként csak minden 100 dollár után fizette ki a felhasználónak járó összeget, az új rendszer pontos kifizetési módja még nem nyilvános.

A Tsū-n szerzett bevételek a reklámokból és Affiliate eladásokból tevődnek majd össze

Sikeres lesz?

Privát vélemény:

A Tsū 2020-as sikeréhez valószínűleg nem lesz elég az az ígéret, hogy “pénzt kereshetsz a tsū-zással”. A korábbi próbálkozás vélhetően azért bukott el, mert nagyon nagy részben erre épített a közösségi oldal. S eközben a felhasználói élmény terén nem volt sokkal innovatívabb versenytársainál. Éppen ezért leginkább azokat a felhasználókat vonzotta be az oldal, akik elsősorban a meggazdagodást várták az új felülettől. Ahhoz viszont, hogy egy tartós, elkötelezett és igényes közönség is kialakulhasson az új oldalon, ahhoz arra van szükség, hogy a felület rendkívül modern és stílusos, már-már hívogató legyen – legalább annyira mint a Facebook, az Instagram vagy a TikTok.

Ahhoz, hogy a platform sikeres lehessen, fontos feladat lesz majd a közönség megfelelő edukálása is: például hogy nem lesz jutalmazva a másolt vagy kéretlen tartalom, az igénytelenség, és a “trash”. Ha netán mégis lehet majd pénzt keresni ilyen jellegű, “kéretlen” tartalmakkal, akkor véleményem szerint az oldal nem lesz hosszú életű, vagy legalábbis nem lesz átütő erejű, nagy tömegeket megmozgató online jelenség.

A legnagyobb kihívás az lesz a Tsū számára, hogy az emberek véges szabadidejéből amit a közösségi média felületeken töltenek, valamennyit ne a már jól bejáratott és kényelmes “helyeiken” töltsenek el, hanem “átpártoljanak” ide. Eleinte csak pár percet, aztán sokkal többet. Ebben az influenszereknek lehet nagy szerepe.

Én őszintén remélem, hogy ezúttal valami nagyon jó és minőségi sül ki a dologból. Ebben az esetben Dávid legyőzné Góliátot, ugyanis a sok-sok milliárd dolláros hirdetési bevétel, ami jelen pillanatban egyetlen gigavállalat zsebében landol, ha csak részben is, de szépen lassan visszaáramolhatna az alkotó emberek zsebébe. Én mindig drukkolok az ilyen szabadságharcoknak és örömmel adok hírt ezekről.

További információk a Tsu közösségi oldalról

Előregisztráció: www.tsu.social

Bognár Balázs

Google Trends

Google Trends

A Google ma már rengeteg kiváló programot kínál. Ezek közül az egyik legjobb a Google Trends, amelyet bár sokan ismernek, nagyon kevesen használják napi szinten.

És ez hiba.

(Az írás egy vendégposzt Papp Gábor tollából. Gábor vezeti az egyik legolvasottabb online marketinges blogot, a thepitch.hu-t és itthon az egyik legjobb SEO szakember.)

Nem csak annyit tud a program, mint amennyit a neve sugall:

  • Remek kulcsszókutatáshoz
  • Nagyon fontos eleme a kampánystratégia kialakításának
  • Segít eldönteni, mikor éri meg a leginkább posztolni
  • És ezeken felül rengeteget tud segíteni a piackutatásban is

Nem szabad alulértékelni. Meg kell ismerni, hogy úgy tudjuk használni mint egy profi (piac)elemző!

Haladó tippek Google Trends-hez

Termékek és szolgáltatások piacra vezetése

Amikor döntés előtt állunk, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kezdjünk el értékesíteni, első lépésként érdemes a Google Trends-et is megvizsgálni.

Vegyük például a TV hirdetéseket a digitális hirdetéssel szemben:

tv vs digital advertising, Google Trends

Látható, hogy a TV (kék grafikon) leáldozóban van, míg a világ lassan teljesen digitálissá válik, ezért ott sokkal nagyobb lehetőség van.

Termékek esetén sokszor csalogató az aktuális szenzációra ráugrani:

Kiugrások – csalogató de veszélyes is lehet

A hatalmas kiugrások jelenthetnek hatalmas üzleti lehetőséget (amennyiben elég gyors vagy), de hatalmas veszélyt is – ezért érdemes a stabil lehetőségeket keresni. Ilyen volt a fidget spinner 2017-ben, amit mára szinte el is felejtettünk. Ennek ellenére a yoyo népszerűségében nincs akkora ugrás, de mégis stabilan hozza ugyanazt a szintent évek óta.

Ha új céget indítunk, akkor érdemes olyan iparágakat választani, amelyekre nem jellemző a hullámzás, a nagy kockázat és mondjuk válságtűrőek is. Ilyen lehet a párkeresés, társkeresés, a pénzügyi szféra, különböző sportok, az egészségügy vagy annak egyes klasszikus területei, mint például a fogászat területe.

fogászat iránti érdklődés Google Trends grafikonon

Ezeknek az iparágaknál akár 5 évre visszamenőleg is stabil, egyértelmű trendvonalat látni. Nincsenek bennük óriási ugrások, és csökkenő trend sem.

Trendek figyelése és követése

A Google Trends főoldalán legörgetve egy ilyen szekció fogad majd:

Mostanában felkapott – Google Trends nyitókép

Ez minden egyes nap frissül, és remekül adja át, hogy éppen melyek a legnagyobb slágertémák.

Ezeket azért érdemes böngészni, mert innen kiszűrhető, hogy mi pörög igazán a neten egy adott napon. Így mindig friss tartalmat tudsz készíteni az adott trendeknek megfelelően. Nyilván akkor, hogyha a te témádnak megfelelően vannak felkapott keresések.

Erre használható a Trennd nevű szolgáltatás is, ami kiugró, nagy robbanás előtt álló kifejezéseket gyűjt össze valós időben.

Trennd szolgáltatás - hasonló mint a Google Trends

Kulcsszókutatás

A találatok között mindig kapunk kapcsolódó témaköröket és lekérdezéseket.

lottó lekérdezések – Google Trends

Azért kihagyhatatlan a Google Trends a kulcsszókutatásból, mert a szavakon kívül azt is megmutatja, mennyire felkapott éppen az adott kifejezés.

A szekció alján lehet lapozni, nem csak 5 találat van. Itt például a szerencsejáték és lottó témakör esetében 25 oldalnyi lekérdezést lehet találni.

Kampánystratégia

Lehet, hogy hosszútávon stabil az iparág, de mindig érdemes megnézni mélyebben is ezeket a grafikonokat.

Az egész stratégiánkat befolyásolja, hogy mekkora szezonalitással számolhatunk az adott iparágban.

Például amikor a célokról és sikerről esik szó, észrevehető, hogy az igazi szezonja január elsején van, mikor mindenki megfogadja, hogy változtat az életén:

Célkitűzések szezonja...

Ha tehát egy olyan oldalt üzemeltetünk, amelyik a vállalkozás indításról, a sikerről, a motivációról szól, akkor az év eleji időszakot mindenképp érdemes megnyomni. Akkorra kell kész lenni az új cikkekkel, azzal lehet nagy lökést adni azoknak, akik újévi fogadalomként egy sikeresebb évet akarnak majd maguk előtt tudni.

Vagy vegyük például az ötöslottót.

Érdeklődés idő szerint az ötölottó iránt

Nem mindegy, hogy mekkora az aktuális főnyeremény, és ezt remekül szemlélteti a grafikon is.

De, ha kicsit mélyebbre ásunk, akkor nem csak éves szezonalitás látható a lottósorsolás esetében.

A lottósorsolás iránti érdeklődés (Google-ben) jól szemlélteti a sorsolás ciklikusságát

Hetente is vannak kiugrások, hiszen hétvégén (szombaton este) sorsolják az aktuális ötöslottó nyerőszámokat.

Ezek az információk azért fontosak, mert meghatározzák a posztolási stratégiánkat, de az egész stratégiánkat is, hiszen például a kampányokat akkorra kell időzíteni, amikor a legnagyobb rájuk az érdeklődés – legyen az egy hatalmas főnyeremény felhalmozódása, vagy az Újév.

Geográfia

A célközönség ismeretének egyik alapköve, hogy tudjuk, hol él, vagy honnan vásárol.

Szerencsére a Google Trends ebben is tud segíteni.

Geográfia – Google Trends-en belül

Amikor nemzetközi piacra lépünk, és hatalmas területeket kell lefedni, nagyon hasznos tud lenni, hogy a Google Trends részletesen megmutatja, hogy hol/mikor aktuális a keresett kifejezés.

Ennek a segítségével már akkor is képet kapunk a célközönségünkről, amikor mi magunk még nem gyűjtöttünk adatokat.

Összegzés

A Google Trends egy multifunkcionális eszköz, ami rengeteg kérdésre tud választ adni, de csak akkor, ha tudjuk hol keressük ezeket. Lehet vele piacot kutatni, igényeket felmérni, kulcsszókutatást végezni – de egyszerűen csak az aktuális trendeket is követni.

Ezek pedig mind-mind olyan fontos dolgok, amire egy vállalkozónak vagy marketingesnek szüksége lehet!

Local SEO: 5 beállítás, amivel könnyedén megtalálható leszel a térképen

A következő írás egy vendégcikk, Martincsek Zsolt online marketing kivitelező írása, akinek az egyik szakterülete a local seo, vagyis helyi keresőoptimalizálás. Ennek mikéntjéről olvashatunk most néhány érdekes részletet.

Talán már Te is észrevetted, hogy szolgáltatással kapcsolatos kulcsszavaknál (pl.: étterem, fodrász, könyvelő, marketing kivitelező, stb.) a szokásos Adwords hirdetések alatt egy térképes találati listát jelenít meg a Google.

Ezen egy térkép található, alatta 3 vállalkozás kilistázva, majd ezt követi a többi, megszokott organikus Google találat.

Ahhoz, hogy ebbe a TOP 3 céges listába bekerülj, helyi keresőoptimalizálást (Local SEO) kell alkalmaznod.

A lokális seo egy kicsit eltér a normál keresőoptimalizálástól, de ha Neked is olyan vállalkozásod van, amelynek egyes kulcsszavaira a Google térképes blokk is megjelenik, akkor érdemes nekifognod. Ekkor leszel ugyanis könnyen megtalálható.

További előnye, hogy a beállítások nem bonyolultak, és Magyarországon nagyon sok vállalkozás nem él ezzel, így valószínű, hogy a versenytársaid sem igazán helyi keresőoptimalizálnak. 🙂

5 olyan beállítást fogok Neked megmutatni, amellyel jobban megtalálható leszel a Google térképes találatai között, a legfontosabb kulcsszavaidra is.

1. Tölts ki minden információt!

A 0. lépés az lenne, hogy ha még nincs Google Cégem profilod, akkor regisztrálj be ingyenesen. Ezt itt most nem fogom lépésenként levezetni, de a Google Cégem teljes regisztrációs folyamatát képekkel itt megtalálod.

Ha kész a regisztráció és belépsz a profilodba, akkor a bal oldali menü-oszlopban az ‘Információ’ részre kattintva találod a vállalkozásodhoz kapcsolódó adatok beállítását.

Gyakori hiba, hogy nem töltenek ki minden adatot, pedig nagyon fontos, hogy a Google Cégem profil mindig naprakész információkkal legyen feltöltve, és ezek egyezzenek a weboldaladon található adatokkal is. Például itt is az a telefonszám legyen megadva, amely a honlapon is szerepel!

Egy rövid leírást is megadhatsz a vállalkozásodról, maximum 750 karakterben. Ezt sokan nem töltik ki, mert kicsit időigényesebb, de Te ezt se hagyd ki!

A Google mindig azt nézi, hogy olyan céges profilokat jelenítsen meg a keresők számára, amelyek naprakész, és minél részletesebb információkkal vannak feltöltve.

2. Képek beállítása

Ha nem állítasz be képeket, akkor a Google maga fogja megtenni ezt helyetted. Ennek azonban nincs mindig jó vége. Azokat a képeket jeleníti meg a vállalkozásodról, melyeknek sok a megosztása, nagy az aktivitása az interneten. Lehet ez például a Google Cégem profilod borítóképe is.

De behúzhatja egy hírportál egyik cikkéből is, ahol mondjuk a te vállalkozásodról írnak.

Jóllehet ha beállítasz képeket, a Google azt mondja, hogy akkor sem garantálja, hogy az fog megjelenni borítóképként, csak egyfajta ajánlásnak veszi. Úgyis mondhatnánk, hogy ezt részesíti előnyben.

A ‘Fotók’ menüponton belül ‘Profilfotó’ és ‘Profil’-hoz képeket is állíts be, ezeket fogja a Google borítóképként nagy valószínűséggel használni. Az a tapasztalatom, hogy ha ezeket a képeket feltöltötted, illetve megfelelően beállítottad, akkor a Google ezt fogja használni.

Példaként beírom a keresőbe a nagyobb aquaparkok neveit, mint ‘Aquaworld’, ‘Aquaaréna’, ‘Aquapark Hajdúszoboszló’. Ezek a cégek mind saját fotókat is feltöltöttek, és ezek rendben meg is jelennek borítóképként, miközben több száz vagy ezer, a vendégek által készített fotó is található az interneten.

Az állatkertek valamiért nem töltik fel a saját Google Cégem profiljukat képekkel, így a vendégek fotóiból, és más weboldalakon található képekből válogat a keresőóriás. Ebből viszont vicces / kellemetlen dolgok is történhetnek… A Nyíregyházi Állatparkban rengeteg kép készül nap mint nap. Ezek mind megjelennek az interneten publikusan, így a Google képek oldalán beírva az állatpark nevét, nagyon sok érdekes és vicces jelenettel találkozhatunk. Viszont ez az állatpark is elfelejtette beállítani a profilképét, ezért amikor korábban a ‘Nyíregyházi Állatpark’ kulcsszóra kerestem, a jobb oldalon, ez a Google által népszerűnek vélt fotó látványa fogadott:

nyíregyházi állatpark, egy elefánt meghágja a társát

Elefántok akcióban a Nyíregyházi Állatpark “Google Cégem” oldalán – lokál seo hiba 1.

Egy másik példa a nemrégiben nagy port kavart balatoni vendéglő, amelynek a konyháján borzalmas állapotok voltak, a hatóság azonnal be is zárta, és erről képeket és videót is megosztott. Ezek után rengeteg kép, fotó jelent meg a koszos konyháról. Ennek a vendéglátóhelynek is volt Google Cégem fiókja, de profilkép nem volt beállítva. Így a Google a legnépszerűbb képet állította be, és ez nem egy hekk vagy lángos volt, hanem a következő:

Kikötő falatozó, Balatonboglár

Bizalomgerjesztő látvány lehet a leendő vendégeknek – lokál seo hiba 2.

3. Vélemények gyűjtése

A Google Cégem profilnál lehet véleményeket hagyni. Bárki tud véleményt írni, aki Gmail szolgáltatásba regisztrált és be van jelentkezve. Az értékelés megjelenítését nem lehet kikapcsolni (a Facebookon ki lehet): ha van Google Cégem profilod és az publikus, akkor bárki hagyhat véleményt.

A vélemények gyűjtése mindig nagyon fontos a szolgáltatásodnál. Akár céges Facebook oldaladon, akár itt a Google Cégem oldaladon is gyűjts minél több pozitív véleményt! 

Ezt viszont az ügyfeleid maguktól nagyon ritkán fogják megtenni! Neked kell írnod, meg kell kérned őket, hogy hagyjanak valami kis értékelést. Érdemes egy sablon levelet összeállítani. Ebben a megszólításnál a nevet mindig változtasd meg.

Arra figyelj, hogy olyan ügyfeleidnek küldd ki az emailt, akik igazán meg voltak elégedve a termékeddel / szolgáltatásoddal!

A levélben kérd meg az ügyfelet, hogy ha meg volt elégedve, akkor a Facebook és/vagy Google Cégem profilodban hagyjon véleményt. Próbáld afelé terelni, hogy ne csak 5 csillagot adjon, hanem egy-két mondatot is írjon!

Valamint, mindenképp tedd a levélbe a direkt linket a véleményhagyáshoz. A Google Cégem oldalnál ezt kicsit bonyolultabb megtalálni. Megkeresheted a Google Cégem profilt a Google keresőből, itt kattints a ‘Google értékelés’-re!

lokál seo útmutató, google cégem profil

Ezután az ‘Írja meg véleményét’ gombra, majd a böngésző felső sorában található hosszú URL-t másold ki!

lokál seo útmutató, google cégem profilban "írja meg véleményét" gomb

Gyorsabb megoldás lehet a Supple.com oldala (az oldal jelenleg átépítés alatt, de remélhetőleg hamarosan újra üzemelni fog – a szerk.), ahol elkezded begépelni a Google Cégem profilodhoz megadott cégnevet, és valószínűleg ki is adja majd a profilt. Ezután kattintasz, és lejjebb görgetve megjelenik bal oldali oszlopban a hosszú link, és egy rövidített link is.

Tapasztalatból írom, hogy ezt a módszert már több ügyfelemnek is ajánlottam, akik folyamatosan ezt a megszerkesztett sablon emailt küldik az elégedett vevőiknek, és így folyamatosan gyűjtik az értékeléseket.

4. Backlinkek

A helyi keresőoptimalizálás egy fontosabb befolyásolási faktora a backlinkek. Tehát az, hogy vannak-e a weboldalara mutató linkek. A helyi keresőoptimalizálásnál fontos, hogy olyan oldalakról mutassanak rád hivatkozások, ahol a kapcsolati adataid is megjelennek.

Ilyen weboldal például az aranyoldalak.hu, de ezenkívül ingyen regisztrálhatsz az ittlakunk.hu és a cylex.hu oldalakra is. A gyűjtőoldalakkal egyébként vigyázni kell, fontos, hogy max pár db ilyen oldalról legyen linkünk. Ezek a linkek a legtöbb esetben nem nyomnak sokat a latba és adott esetben büntetést is vonhatnak maguk után. Tapasztalatom szerint a fent említett 3 oldallal nem lesz gond és a local seo-t erősíteni fogják.

Érdemes az üzleti partnereket és beszállítókat is megkeresni, és megkérni őket, hogy a céged adatait helyezzék ki a weboldalaikra. Ha a helyi online sajtóban is megjelensz, akkor kérd, hogy egy, a weboldaladra mutató linket mindig helyezzenek el.

Arra mindig figyelj, hogy ne egy spames, rosszul karbantartott weboldalról mutasson rád link, mert ezzel rosszul is járhatsz. Továbbá fizetni sem érdemes ezért, annyit általában nem szokott érni egy backlink. (Sőt, ez tiltott is a Google irányelvei szerint – a szerk.)

5. Weboldaladat se felejtsd el optimalizálni! (Local On-site SEO)

Ha a Google Cégem profilodat profin beállítottad, minden infóval feltöltötted, beregisztráltál olyan oldalakra, ahonnan backlinkeket szereztél, akkor ezután következik az egyik legfontosabb rész, a honlapod helyi keresőoptimalizálása.

Most összeállítom Neked azokat a beállításokat a weboldalad helyi keresőoptimalizálásához, amelyekkel nem leszel láthatatlan a Google előtt, és pontosan tudni fogja a keresőóriás, hogy milyen lokációknál, mely kulcsszavakra kell megjeleníteni a Google Cégem profilodat az elsők között!

A weboldaladat láthatóvá kell tenned a Google számára. Annyi nem elég, hogy kész a Google Cégem fiókod, és ott hozzáadod a weboldalad linkjét. Ennél többre lesz szükséged, főleg ha vannak olyan kulcsszavak, amelyekre minél előrébb szeretnél megjelenni.

Strukturált adatok

A strukturált adat egy olyan speciális kód, amelyet a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo..) megértenek. Sok plusz infót tud megjeleníteni a weboldaladról a Google találati listáján, de olyan is előfordul, hogy csak egyértelmű információt közvetítünk vele a keresőmotoroknak, például a cégünk lokál típusú adatait.

Rengeteg típusa létezik, ezek mind publikusan elérhetőek a schema.org oldalon. Beállításához kis utánajárás és tapasztalat szükséges, kérd meg rá a weboldalad fejlesztőjét vagy egy online marketing kivitelezőt!

NCT

Fontos a kapcsolati adatok sorrendje. Tehát elsőnek a cég/márka nevét írd, majd alá jön a cím, és végül a telefonszám. Természetesen ezek alá még jöhet email cím és egyéb fontos adatok. A lényeg, hogy az első három sor a weboldaladon mindenhol egyezzen meg, akár az oldal alján, akár a kapcsolati oldalon vannak kontaktadatok!

Helyre szabott helyi keresőoptimalizálás (Local SEO On-Site)

A weboldaladon kell egy olyan aloldal, ami a kapcsolati adatokat tartalmazza. Ha több üzleted is van különböző helyeken, akkor a profi helyi keresőoptimalizáláshoz minden helyre külön aloldalt kell létrehoznod. Erre egy kiváló példa a Europcar autókölcsönző cég és helyre szabott aloldalai. Rengeteg országban, városban vannak jelen a világon.

A “házi feladatot’ elvégezve minden lokációhoz egyedi aloldal van, és ezek mind megfelelő tartalommal lettek feltöltve. Ezzel elérte a cég, hogy az autókölcsönzés kulcsszóra keresve szinte mindenhonnan az első 3 találat között jelenik meg. A londoni aloldalukat itt Te is megnézheted.

Összegzés

A Google Cégem fiók regisztrálása és beállítása nem elegendő, ha szeretnél a vállalkozásod fontos kulcsszavaira a térképes találatok között is megjelenni.

Ha az ügyfeleid nem lokális keresés útján érkeznek hozzád, vagy nincs is olyan fizikai hely, ahol fogadod őket, akkor is fontos egy márkakép kialakítása. A Google Cégem profil egy kis céges összefoglaló, amellyel rögtön találkozhat a potenciális ügyfeled, ha a vállalkozásodra rákeres. Érdemes tehát élni ezzel a remek lehetőséggel és rászánni pár órát a profilunk beállítására.

Gyűjts minél több pozitív értékelést, amelyekkel bizalmat, kiváló benyomást alakíthatsz ki már az első találkozásnál.

Remélem, hogy hasznos volt Számodra a lokál seo útmutatóm, hajrá Neked!

Zsolt

Online marketing interjú Farkas Zsolttal

Online marketing interjú Farkas Zsolttal

Korábban már készítettem egy SEO interjút Papp Gáborral, webdesign interjút Buza Tamással. Most, a múlt héten Farkas Zsoltot, a 7digits egyik alapítóját kérdeztem egy online marketing interjú keretében. Elsősorban az online marketing jelenlegi helyzetéről és a szakmai szemléletmódokról beszélgettünk, de szóba került az ő útja is – hogyan indult, és milyen attitűd volt szükséges az adott helyzetekben. Megtudtam egy nagyon fontos információt is, amiről nem is hallottam mostanában – pedig már illett volna.

Az online marketing interjú témái

  • Farkas Zsolt miértjei, az eddigi munkássága, története
  • Az online marketing lehetőségei 2018-ban és az elkövetkező időkben
  • Közösségi média trendek
  • Etikus marketing
  • Tudatos ügyfél-portfólió építés
  • Seo, tartalommarketing, linképítés
  • A nemzetközi konferenciák lehetőségei
  • Egy immár 16 fős online marketing ügynökség feladatainak összehangolása
  • Tudatosság, szokások, napi rutinok

Meglepetés is ért

Amikor az ember egy adott terület egyik legfelkészültebb és legnaprakészebb szakemberével beszélget, nem lepődhet meg azon, hogy új információk és meglepetések érik. Így volt ez most is. Ugyan többségében ismerősek voltak azok az adatok, témák, amikről Zsolt mesélt (vállveregetés), volt egy olyan dolog is, amiről bizony nem hallottam még. Az online marketing interjú célja alapvetően most nem az volt, hogy minden hiányzó gyakorlati tudásomat Zsolt bepótolja, pl. “mit hogyan állítsunk be egy facebook hirdetésben”, “mikor jó egy kreatív”, stb. Ezeket a kérdéseket most mellőztem, hiszen szinte minden iyen jellegű kérdésre kiváló problémamegoldó cikkek állnak rendelkezésre. Most inkább az ő személye érdekelt, a személyes miértjei, a döntései mögött húzódó okok. Ha pedig egyetlen fontos információt kellene kiemelni a hallottakból, akkor azt mondanám, hogy

LinkedIn

Bizony, ez volt számomra az az információ, amin meglepődtem. Zsolt ugyanis azt mondta, hogy sok cég tartalomstratégiájának egyre fontosabb elemévé válik a LinkedIn. Egyre többen jelennek meg / vagy mennek át oda más platformokról (pl. Facebookról) a rekordméretű organikus elérés miatt. És ebben bizony szerepet játszik az is, hogy a Facebook február óta erősen lecsökkentette a céges oldalak természetes eléréseit. Számomra tehát a LinkedIn-ben rejlő lehetőség egy nagyon hasznos infó volt és megfontolandó is egyben.

online marketing interjú Farkas Zsolttal, témák: közösségi média trendek 2018, seo, keresőoptimalizálás, tartalommarketing

Kényelmesen elhelyezkedtünk, felvétel indul.

Tartalommarketing

Zsolt következő mondatához nincs mit hozzáfűzni, teljesen egyet tudok érteni vele.

“A tartalommarketingben még mindig van potenciál. Aki ma Magyarországon a saját iparágában magas minőségben és konzisztensen (legalább 6-9 hónapig folymatosan) értéket adó, magas minőségű tartalmat tesz ki, és azt jól optimalizálja kulcsszóra, neadjisten még néhány backlinket is szerez pár oldalról, az hamar fel tud kerülni a Google első helyére és nemhogy sokszáz, de sokezer organikus látogatót tud szerezni.”

Dilemma

És itt most nem a dilemma pluginek használatára gondolok 🙂  – amit egyébként szintén Zsolték cikkjeiből ismertem meg, köszönet! – hanem az általam egyik legfontosabbnak gondolt marketinges döntésre. Felhoztam az interjúban ugyanis a kérdést, hogy mi az értékteremtés. Engem eléggé zavar az, hogy marketinges körökben az értékteremtés egyenlő a “több pénz csinálásával”, a több profittal. Véleményem szerint a pénz értéket képvisel (nyilván normális társadalmi viszonyok között), de nem minden érték, ami (több) pénzt termel! És ez hatalmas különbség. Természetesen mindenkinek más az értékrendje, ezért nem lehet általánosságban meghatározni mi az értékteremtés. Viszont foglalkozni kell a kérdéssel, beszélgetni kell róla, mert én nem elégszem meg a leegyszerűsített “több profit = értékteremtés” egyenlettel. Szóval erről a kérdésről és az etikus marketing fogalmáról is beszélgettünk Zsolttal, megvizsgálva a különböző nézőpontokat.

Ügyfélkör

A kérdés egyébként szorosan kapcsolódott ahhoz a témakörhöz, hogy milyen Ügyfelekkel hajlandó az ember együttműködni. Erről egy remek cikket is írtak az online marketinges blogukon – részben ez inspirálta a fenti morális jellegű kérdést. Abban talán formálódott kicsit a szemléletem, hogy nem biztos, hogy érdemes előre deklarálni, hogy kikkel dolgozik és kikkel nem dolgozik együtt az ember – ahogy az jelenleg a főoldalamon látható – talán picit finomítom majd. Egyedi esetek vannak és elsősorban az Ügyfél milyensége a meghatározó. Általában – és ez Zsolték tapasztalata is – ha az ember tudatosan és megfelelő módon kommunikál a felületein, akkor olyan Ügyfelek is találják meg akikkel szívesen dolgozna és elkerülik azok, akikre amúgy nemet mondana. Viszont a beszélgetés egyik tanulsága volt az is, hogy ahogy egyre nagyobbá válik egy ügynökség, úgy válik egyre nehezebbé a cég egésze számára szimpatikus döntést hozni.

Köszönet

Köszönöm Zsolt ezúton is a lehetőséget, hogy szaktudásban is gazdagítottál, illetve örülök, hogy szemléletbeli kérdésekről is tudtunk beszélgetni, vitatkozni. Köszönet a hallgatóknak, akik figyelemmel kísérték a beszélgetést, remélem mindenki tudott csipegetni néhány hasznos ismeretet az online marketing interjú közel 50 percéből.

A legjobbakat,

Balázs