4 tipp a Rank Tracker profi használatához

A legtöbb SEO szoftver tele van olyan funkcióval, amiről a felhasználók nagy része nem is tud. Nem tud róla, hogy van. És nem tudja, hogy mi mire jó. Pedig ha látna maga előtt néhány tényleg jó felhasználási területet és példát, akkor sokan még akár hajlandóan lennének fizetni is egy-egy szoftverért.

Papp Gábor vendégposztja.

A Link Assistant (vagy újabban SEO Powersuite) Rank Tracker nevű eszköze pedig az egyik olyan SEO szoftver, amiért megéri fizetni. Ha pedig már fizetünk érte, akkor érdemes azt is megismerni, hogy milyen tippekkel és trükkökkel lehet a legtöbbet kihozni belőle.

Scheduler – a helyezés figyelés automatizálva

A Scheduler egy olyan időzítő, amivel automatizálni lehet, hogy milyen időközönként fusson le a rangsor elemzése. 


Ezt a Preferences / Scheduler & Alerts menüpontban érhetjük el. Itt választhatunk különböző lehetőségek közül:

  • Ellenőrizhetjük csak az organikus helyezésben található rangsort
  • PPC és SEO adatokat frissíthetünk 
  • Vagy akár exportálhatjuk is az adatokat

Ezek közül a “check search engine rankings” talán a leghasznosabb, hisz ezzel automatizálhatjuk, hogy mennyi időnként fusson le a Google rangsor elemzése.

Itt például 2 naponta fut le az elemzés 11:43-tól kezdve.

Tipp: A legtöbb esetben nincs értelme a napi szintű rank trackingnek. A 2 napos időszaknál általában felesleges rövidebb időszakot megadni. Valahol 2-4 nap közöttre érdemes állítani, hogyha gyakran akarjuk futtatni, de nem is szeretnénk minden nap terhelni a gépünket vele.

Emellett érdemes email értesítőt is beállítani, hogyha bizonyos mértékben mondjuk visszaesnek a pozíciók.

Így ugyanis gyorsan látni fogjuk, hogyha valamilyen technikai hiba lépett fel, épp egy algoritmus változás jött ki vagy szimplán csak elkezdtek jobbak lenni a versenytársak.

CAPTCHA és IP blokkolás elkerülése

Ha szerentéd elkerülni, hogy állandóan kattintgatni kelljen a buszokra, autókra, hidakra vagy kódokat kelljen beírni, érdemes a Search Safety beállításokat egy kicsit módosítani az eredeti, gyári értékekhez képest. 

Ha a lenti screenshotot megnézed, akkor viszonylag stabilan be tudod azt állítani, hogy mindig probléma és megakadás nélkül lefusson a Rank Tracking. 

A fenti beállítások mellett kicsit lassabban fog lefutni a kulcsszavak rangsor ellenőrzése, de szinte mindig végig fog menni megállás vagy CAPTCHA nélkül. 

Csak az organikus találatok ellenőrzése

Gyakori hibája a Rank Tracker gyári beállításának, hogy olyan találatokat is annak vesz, amelyek nem a szöveges organikus találatok között jelennek meg.

Itt egy konkrét példa: 

Ha a “Track organic results only” opció nincs bepipálva, akkor például a képek vagy épp a térkép találatok között is keres a rendszer. És képes azt mutatni, hogy valamire mondjuk te vagy az első találat. Pedig lehet, hogy szövegesen csak a 8. helyen vagy.

Ha rákeresünk arra, hogy “gipszkarton fajták, akkor képes találatok jelennek meg a találati listában. Ha a “Track organic results only” nincs bepipálva, akkor a képeket az 3. pozíciónak tekinti a rendszer. Tehát ha az egyik képet tőlünk húzza be ide a Google, akkor a Rank Tracker “tévesen” azt fogja mondani, hogy mi vagyunk az első helyen. Pedig csak a képek között jelenünk meg.

Pontosan ez történik a Tasteful gipszkarton fajták cikke esetében is.

Desktopon megjelennek a képek a 3. pozícióban és a Tasteful képét a 6. helyen jeleníti meg a Google a sárgával keretezett részen az image Carouselben. Így a Rank Tracker azt riportolja, hogy a Tasteful gipszkarton tartalma a 3. organikus helyen van. Holott egyébként a 12. helyen van csak a szöveges találatok között az adott cikk.

Ezért érdemes ezt az opciót használni, és bepipálni, hogy csak az organikus találatok között végezze az ellenőrzést a Rank Tracker.

SERP History – avagy “hol vannak a többiek?”

Egy újabb kevesek által használt, de igencsak hasznos feature a SERP History. Ha ezt is beállítjuk már a projekt indulása során, akkor minden egyes ellenőrzés során a Rank Tracker logolni fogja a top30 találatot. Tehát nemcsak a saját adatunkat fogjuk látni, hanem a top 30-ban lévő össze URL-t is. 

Ez akkor lehet kifejezetten hasznos, hogyha nem a saját tartalmunk mozgását akarjuk megnézni, hanem mondjuk egy versenytárs mozgását adott időszak alatt.

Ha a SERP Analysis / SERP History funkciót megnyitjuk és kijelölünk egy URL-t akkor láthatjuk, hogy a vezess.hu tartalma a 9-10. hely között ugrál.

Míg szeptember 10-én a thenext.hu egyszer csak megjelenik a “semmiből” a 7. helyen.

De jól látható az is, hogy a totalcar.hu pedig szép lassan csúszik vissza a 10. helyről.

Ennek a funkciónak mindig akkor veszi hasznát az ember, amikor nem is sejti, hogy szüksége van rá. Ezért ezt minden projekt során érdemes már az elején elindítani. Mert így akár hónapokra vagy akár évekre visszamenőleg látni fogjuk, hogy egyes kifejezésekre:

  • Mikor kezdett el feljönni és erősödni egy versenytárs?
  • Mikor jelent meg új szereplő a piacon?
  • Mikor kezdett el valaki pont hogy visszaesni?

Ennek a funkciónak a bekapcsolása számos előnnyel jár, ezért javasolt minden projekt esetében bekapcsolni. Ezt a Preferences / Rank Checking Mode / Record SERP History gombbal tudjuk megtenni.

A cikkben bemutatott funkciókhoz érdemes a Rank Tracker PRO verzióját használni, hisz ezzel el is tudjátok menteni a létrehozott projekteket. 

Ha ezen a linken keresztül veszed meg, akkor Balázs egy kis jutalékot is kap. Neked pedig nem kerül semmivel többe a szoftver megvásárlása.

Érdemes megfontolni a szoftvercsalád egybeni megvásárlását is. Habár ár-érték arányban szerintem a Rank Tracker a legjobb, a profi seo felhasználóknak a seo szoftvercsalád többi programjára (Link Assistant – a linképítés szervezését segíti; Seo Spyglass – a konkurencia “linktérképét”, weboldalának erősségei, gyengeségeit lehet könnyen feltérképezni, elemezni,; Website Auditor – weboldal technikai auditjához hibajavításokhoz, és fejlesztéséhez nagyon praktikus) is érdemes beruházni. Erre pedig a SEOPOWERSUITE őszi kiemelt kedvezménye az egyik legjobb alkalom. (Szeptember 22-én 70%, szeptember 23–án 65%, szeptember 24-én 60% kedvezménnyel kapható a szoftvercsomag. Ilyen kedvezmények évente kb. kétszer adódnak a SEOPOWERSUITE cégnél. Fontos megemlíteni, hogy a program támogatása is megfelelő, bármikor gyors segítséget kaptam, amikor elakadtam.) – Balázs

Szerző: Papp Gábor

Local SEO: 5 beállítás, amivel könnyedén megtalálható leszel a térképen

A következő írás egy vendégcikk, Martincsek Zsolt online marketing kivitelező írása, akinek az egyik szakterülete a local seo, vagyis helyi keresőoptimalizálás. Ennek mikéntjéről olvashatunk most néhány érdekes részletet.

Talán már Te is észrevetted, hogy szolgáltatással kapcsolatos kulcsszavaknál (pl.: étterem, fodrász, könyvelő, marketing kivitelező, stb.) a szokásos Adwords hirdetések alatt egy térképes találati listát jelenít meg a Google.

Ezen egy térkép található, alatta 3 vállalkozás kilistázva, majd ezt követi a többi, megszokott organikus Google találat.

Ahhoz, hogy ebbe a TOP 3 céges listába bekerülj, helyi keresőoptimalizálást (Local SEO) kell alkalmaznod.

A lokális seo egy kicsit eltér a normál keresőoptimalizálástól, de ha Neked is olyan vállalkozásod van, amelynek egyes kulcsszavaira a Google térképes blokk is megjelenik, akkor érdemes nekifognod. Ekkor leszel ugyanis könnyen megtalálható.

További előnye, hogy a beállítások nem bonyolultak, és Magyarországon nagyon sok vállalkozás nem él ezzel, így valószínű, hogy a versenytársaid sem igazán helyi keresőoptimalizálnak. 🙂

5 olyan beállítást fogok Neked megmutatni, amellyel jobban megtalálható leszel a Google térképes találatai között, a legfontosabb kulcsszavaidra is.

1. Tölts ki minden információt!

A 0. lépés az lenne, hogy ha még nincs Google Cégem profilod, akkor regisztrálj be ingyenesen. Ezt itt most nem fogom lépésenként levezetni, de a Google Cégem teljes regisztrációs folyamatát képekkel itt megtalálod.

Ha kész a regisztráció és belépsz a profilodba, akkor a bal oldali menü-oszlopban az ‘Információ’ részre kattintva találod a vállalkozásodhoz kapcsolódó adatok beállítását.

Gyakori hiba, hogy nem töltenek ki minden adatot, pedig nagyon fontos, hogy a Google Cégem profil mindig naprakész információkkal legyen feltöltve, és ezek egyezzenek a weboldaladon található adatokkal is. Például itt is az a telefonszám legyen megadva, amely a honlapon is szerepel!

Egy rövid leírást is megadhatsz a vállalkozásodról, maximum 750 karakterben. Ezt sokan nem töltik ki, mert kicsit időigényesebb, de Te ezt se hagyd ki!

A Google mindig azt nézi, hogy olyan céges profilokat jelenítsen meg a keresők számára, amelyek naprakész, és minél részletesebb információkkal vannak feltöltve.

2. Képek beállítása

Ha nem állítasz be képeket, akkor a Google maga fogja megtenni ezt helyetted. Ennek azonban nincs mindig jó vége. Azokat a képeket jeleníti meg a vállalkozásodról, melyeknek sok a megosztása, nagy az aktivitása az interneten. Lehet ez például a Google Cégem profilod borítóképe is.

De behúzhatja egy hírportál egyik cikkéből is, ahol mondjuk a te vállalkozásodról írnak.

Jóllehet ha beállítasz képeket, a Google azt mondja, hogy akkor sem garantálja, hogy az fog megjelenni borítóképként, csak egyfajta ajánlásnak veszi. Úgyis mondhatnánk, hogy ezt részesíti előnyben.

A ‘Fotók’ menüponton belül ‘Profilfotó’ és ‘Profil’-hoz képeket is állíts be, ezeket fogja a Google borítóképként nagy valószínűséggel használni. Az a tapasztalatom, hogy ha ezeket a képeket feltöltötted, illetve megfelelően beállítottad, akkor a Google ezt fogja használni.

Példaként beírom a keresőbe a nagyobb aquaparkok neveit, mint ‘Aquaworld’, ‘Aquaaréna’, ‘Aquapark Hajdúszoboszló’. Ezek a cégek mind saját fotókat is feltöltöttek, és ezek rendben meg is jelennek borítóképként, miközben több száz vagy ezer, a vendégek által készített fotó is található az interneten.

Az állatkertek valamiért nem töltik fel a saját Google Cégem profiljukat képekkel, így a vendégek fotóiból, és más weboldalakon található képekből válogat a keresőóriás. Ebből viszont vicces / kellemetlen dolgok is történhetnek… A Nyíregyházi Állatparkban rengeteg kép készül nap mint nap. Ezek mind megjelennek az interneten publikusan, így a Google képek oldalán beírva az állatpark nevét, nagyon sok érdekes és vicces jelenettel találkozhatunk. Viszont ez az állatpark is elfelejtette beállítani a profilképét, ezért amikor korábban a ‘Nyíregyházi Állatpark’ kulcsszóra kerestem, a jobb oldalon, ez a Google által népszerűnek vélt fotó látványa fogadott:

nyíregyházi állatpark, egy elefánt meghágja a társát

Elefántok akcióban a Nyíregyházi Állatpark “Google Cégem” oldalán – lokál seo hiba 1.

Egy másik példa a nemrégiben nagy port kavart balatoni vendéglő, amelynek a konyháján borzalmas állapotok voltak, a hatóság azonnal be is zárta, és erről képeket és videót is megosztott. Ezek után rengeteg kép, fotó jelent meg a koszos konyháról. Ennek a vendéglátóhelynek is volt Google Cégem fiókja, de profilkép nem volt beállítva. Így a Google a legnépszerűbb képet állította be, és ez nem egy hekk vagy lángos volt, hanem a következő:

Kikötő falatozó, Balatonboglár

Bizalomgerjesztő látvány lehet a leendő vendégeknek – lokál seo hiba 2.

3. Vélemények gyűjtése

A Google Cégem profilnál lehet véleményeket hagyni. Bárki tud véleményt írni, aki Gmail szolgáltatásba regisztrált és be van jelentkezve. Az értékelés megjelenítését nem lehet kikapcsolni (a Facebookon ki lehet): ha van Google Cégem profilod és az publikus, akkor bárki hagyhat véleményt.

A vélemények gyűjtése mindig nagyon fontos a szolgáltatásodnál. Akár céges Facebook oldaladon, akár itt a Google Cégem oldaladon is gyűjts minél több pozitív véleményt! 

Ezt viszont az ügyfeleid maguktól nagyon ritkán fogják megtenni! Neked kell írnod, meg kell kérned őket, hogy hagyjanak valami kis értékelést. Érdemes egy sablon levelet összeállítani. Ebben a megszólításnál a nevet mindig változtasd meg.

Arra figyelj, hogy olyan ügyfeleidnek küldd ki az emailt, akik igazán meg voltak elégedve a termékeddel / szolgáltatásoddal!

A levélben kérd meg az ügyfelet, hogy ha meg volt elégedve, akkor a Facebook és/vagy Google Cégem profilodban hagyjon véleményt. Próbáld afelé terelni, hogy ne csak 5 csillagot adjon, hanem egy-két mondatot is írjon!

Valamint, mindenképp tedd a levélbe a direkt linket a véleményhagyáshoz. A Google Cégem oldalnál ezt kicsit bonyolultabb megtalálni. Megkeresheted a Google Cégem profilt a Google keresőből, itt kattints a ‘Google értékelés’-re!

lokál seo útmutató, google cégem profil

Ezután az ‘Írja meg véleményét’ gombra, majd a böngésző felső sorában található hosszú URL-t másold ki!

lokál seo útmutató, google cégem profilban "írja meg véleményét" gomb

Gyorsabb megoldás lehet a Supple.com oldala (az oldal jelenleg átépítés alatt, de remélhetőleg hamarosan újra üzemelni fog – a szerk.), ahol elkezded begépelni a Google Cégem profilodhoz megadott cégnevet, és valószínűleg ki is adja majd a profilt. Ezután kattintasz, és lejjebb görgetve megjelenik bal oldali oszlopban a hosszú link, és egy rövidített link is.

Tapasztalatból írom, hogy ezt a módszert már több ügyfelemnek is ajánlottam, akik folyamatosan ezt a megszerkesztett sablon emailt küldik az elégedett vevőiknek, és így folyamatosan gyűjtik az értékeléseket.

4. Backlinkek

A helyi keresőoptimalizálás egy fontosabb befolyásolási faktora a backlinkek. Tehát az, hogy vannak-e a weboldalara mutató linkek. A helyi keresőoptimalizálásnál fontos, hogy olyan oldalakról mutassanak rád hivatkozások, ahol a kapcsolati adataid is megjelennek.

Ilyen weboldal például az aranyoldalak.hu, de ezenkívül ingyen regisztrálhatsz az ittlakunk.hu és a cylex.hu oldalakra is. A gyűjtőoldalakkal egyébként vigyázni kell, fontos, hogy max pár db ilyen oldalról legyen linkünk. Ezek a linkek a legtöbb esetben nem nyomnak sokat a latba és adott esetben büntetést is vonhatnak maguk után. Tapasztalatom szerint a fent említett 3 oldallal nem lesz gond és a local seo-t erősíteni fogják.

Érdemes az üzleti partnereket és beszállítókat is megkeresni, és megkérni őket, hogy a céged adatait helyezzék ki a weboldalaikra. Ha a helyi online sajtóban is megjelensz, akkor kérd, hogy egy, a weboldaladra mutató linket mindig helyezzenek el.

Arra mindig figyelj, hogy ne egy spames, rosszul karbantartott weboldalról mutasson rád link, mert ezzel rosszul is járhatsz. Továbbá fizetni sem érdemes ezért, annyit általában nem szokott érni egy backlink. (Sőt, ez tiltott is a Google irányelvei szerint – a szerk.)

5. Weboldaladat se felejtsd el optimalizálni! (Local On-site SEO)

Ha a Google Cégem profilodat profin beállítottad, minden infóval feltöltötted, beregisztráltál olyan oldalakra, ahonnan backlinkeket szereztél, akkor ezután következik az egyik legfontosabb rész, a honlapod helyi keresőoptimalizálása.

Most összeállítom Neked azokat a beállításokat a weboldalad helyi keresőoptimalizálásához, amelyekkel nem leszel láthatatlan a Google előtt, és pontosan tudni fogja a keresőóriás, hogy milyen lokációknál, mely kulcsszavakra kell megjeleníteni a Google Cégem profilodat az elsők között!

A weboldaladat láthatóvá kell tenned a Google számára. Annyi nem elég, hogy kész a Google Cégem fiókod, és ott hozzáadod a weboldalad linkjét. Ennél többre lesz szükséged, főleg ha vannak olyan kulcsszavak, amelyekre minél előrébb szeretnél megjelenni.

Strukturált adatok

A strukturált adat egy olyan speciális kód, amelyet a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo..) megértenek. Sok plusz infót tud megjeleníteni a weboldaladról a Google találati listáján, de olyan is előfordul, hogy csak egyértelmű információt közvetítünk vele a keresőmotoroknak, például a cégünk lokál típusú adatait.

Rengeteg típusa létezik, ezek mind publikusan elérhetőek a schema.org oldalon. Beállításához kis utánajárás és tapasztalat szükséges, kérd meg rá a weboldalad fejlesztőjét vagy egy online marketing kivitelezőt!

NCT

Fontos a kapcsolati adatok sorrendje. Tehát elsőnek a cég/márka nevét írd, majd alá jön a cím, és végül a telefonszám. Természetesen ezek alá még jöhet email cím és egyéb fontos adatok. A lényeg, hogy az első három sor a weboldaladon mindenhol egyezzen meg, akár az oldal alján, akár a kapcsolati oldalon vannak kontaktadatok!

Helyre szabott helyi keresőoptimalizálás (Local SEO On-Site)

A weboldaladon kell egy olyan aloldal, ami a kapcsolati adatokat tartalmazza. Ha több üzleted is van különböző helyeken, akkor a profi helyi keresőoptimalizáláshoz minden helyre külön aloldalt kell létrehoznod. Erre egy kiváló példa a Europcar autókölcsönző cég és helyre szabott aloldalai. Rengeteg országban, városban vannak jelen a világon.

A “házi feladatot’ elvégezve minden lokációhoz egyedi aloldal van, és ezek mind megfelelő tartalommal lettek feltöltve. Ezzel elérte a cég, hogy az autókölcsönzés kulcsszóra keresve szinte mindenhonnan az első 3 találat között jelenik meg. A londoni aloldalukat itt Te is megnézheted.

Összegzés

A Google Cégem fiók regisztrálása és beállítása nem elegendő, ha szeretnél a vállalkozásod fontos kulcsszavaira a térképes találatok között is megjelenni.

Ha az ügyfeleid nem lokális keresés útján érkeznek hozzád, vagy nincs is olyan fizikai hely, ahol fogadod őket, akkor is fontos egy márkakép kialakítása. A Google Cégem profil egy kis céges összefoglaló, amellyel rögtön találkozhat a potenciális ügyfeled, ha a vállalkozásodra rákeres. Érdemes tehát élni ezzel a remek lehetőséggel és rászánni pár órát a profilunk beállítására.

Gyűjts minél több pozitív értékelést, amelyekkel bizalmat, kiváló benyomást alakíthatsz ki már az első találkozásnál.

Remélem, hogy hasznos volt Számodra a lokál seo útmutatóm, hajrá Neked!

Zsolt

Online marketing interjú Farkas Zsolttal

Online marketing interjú Farkas Zsolttal

Korábban már készítettem egy SEO interjút Papp Gáborral, webdesign interjút Buza Tamással. Most, a múlt héten Farkas Zsoltot, a 7digits egyik alapítóját kérdeztem egy online marketing interjú keretében. Frissítés (2020. május): azóta Zsolt már az Evolut marketing ügynökséget vezeti. Elsősorban az online marketing jelenlegi helyzetéről és a szakmai szemléletmódokról beszélgettünk, de szóba került az ő útja is – hogyan indult, és milyen attitűd volt szükséges az adott helyzetekben. Megtudtam egy nagyon fontos információt is, amiről nem is hallottam mostanában – pedig már illett volna.

Az online marketing interjú témái

  • Farkas Zsolt miértjei, az eddigi munkássága, története
  • Az online marketing lehetőségei 2018-ban és az elkövetkező időkben
  • Közösségi média trendek
  • Etikus marketing
  • Tudatos ügyfél-portfólió építés
  • Seo, tartalommarketing, linképítés
  • A nemzetközi konferenciák lehetőségei
  • Egy immár 16 fős online marketing ügynökség feladatainak összehangolása
  • Tudatosság, szokások, napi rutinok

Meglepetés is ért

Amikor az ember egy adott terület egyik legfelkészültebb és legnaprakészebb szakemberével beszélget, nem lepődhet meg azon, hogy új információk és meglepetések érik. Így volt ez most is. Ugyan többségében ismerősek voltak azok az adatok, témák, amikről Zsolt mesélt (vállveregetés), volt egy olyan dolog is, amiről bizony nem hallottam még. Az online marketing interjú célja alapvetően most nem az volt, hogy minden hiányzó gyakorlati tudásomat Zsolt bepótolja, pl. “mit hogyan állítsunk be egy facebook hirdetésben”, “mikor jó egy kreatív”, stb. Ezeket a kérdéseket most mellőztem, hiszen szinte minden iyen jellegű kérdésre kiváló problémamegoldó cikkek állnak rendelkezésre. Most inkább az ő személye érdekelt, a személyes miértjei, a döntései mögött húzódó okok. Ha pedig egyetlen fontos információt kellene kiemelni a hallottakból, akkor azt mondanám, hogy

LinkedIn

Bizony, ez volt számomra az az információ, amin meglepődtem. Zsolt ugyanis azt mondta, hogy sok cég tartalomstratégiájának egyre fontosabb elemévé válik a LinkedIn. Egyre többen jelennek meg / vagy mennek át oda más platformokról (pl. Facebookról) a rekordméretű organikus elérés miatt. És ebben bizony szerepet játszik az is, hogy a Facebook február óta erősen lecsökkentette a céges oldalak természetes eléréseit. Számomra tehát a LinkedIn-ben rejlő lehetőség egy nagyon hasznos infó volt és megfontolandó is egyben.

online marketing interjú Farkas Zsolttal, témák: közösségi média trendek 2018, seo, keresőoptimalizálás, tartalommarketing

Kényelmesen elhelyezkedtünk, felvétel indul.

Tartalommarketing

Zsolt következő mondatához nincs mit hozzáfűzni, teljesen egyet tudok érteni vele.

“A tartalommarketingben még mindig van potenciál. Aki ma Magyarországon a saját iparágában magas minőségben és konzisztensen (legalább 6-9 hónapig folymatosan) értéket adó, magas minőségű tartalmat tesz ki, és azt jól optimalizálja kulcsszóra, neadjisten még néhány backlinket is szerez pár oldalról, az hamar fel tud kerülni a Google első helyére és nemhogy sokszáz, de sokezer organikus látogatót tud szerezni.”

Dilemma

És itt most nem a dilemma pluginek használatára gondolok 🙂  – amit egyébként szintén Zsolték cikkjeiből ismertem meg, köszönet! – hanem az általam egyik legfontosabbnak gondolt marketinges döntésre. Felhoztam az interjúban ugyanis a kérdést, hogy mi az értékteremtés. Engem eléggé zavar az, hogy marketinges körökben az értékteremtés egyenlő a “több pénz csinálásával”, a több profittal. Véleményem szerint a pénz értéket képvisel (nyilván normális társadalmi viszonyok között), de nem minden érték, ami (több) pénzt termel! És ez hatalmas különbség. Természetesen mindenkinek más az értékrendje, ezért nem lehet általánosságban meghatározni mi az értékteremtés. Viszont foglalkozni kell a kérdéssel, beszélgetni kell róla, mert én nem elégszem meg a leegyszerűsített “több profit = értékteremtés” egyenlettel. Szóval erről a kérdésről és az etikus marketing fogalmáról is beszélgettünk Zsolttal, megvizsgálva a különböző nézőpontokat.

Ügyfélkör

A kérdés egyébként szorosan kapcsolódott ahhoz a témakörhöz, hogy milyen Ügyfelekkel hajlandó az ember együttműködni. Erről egy remek cikket is írtak az online marketinges blogukon – részben ez inspirálta a fenti morális jellegű kérdést. Abban talán formálódott kicsit a szemléletem, hogy nem biztos, hogy érdemes előre deklarálni, hogy kikkel dolgozik és kikkel nem dolgozik együtt az ember – ahogy az jelenleg a főoldalamon látható – talán picit finomítom majd. Egyedi esetek vannak és elsősorban az Ügyfél milyensége a meghatározó. Általában – és ez Zsolték tapasztalata is – ha az ember tudatosan és megfelelő módon kommunikál a felületein, akkor olyan Ügyfelek is találják meg akikkel szívesen dolgozna és elkerülik azok, akikre amúgy nemet mondana. Viszont a beszélgetés egyik tanulsága volt az is, hogy ahogy egyre nagyobbá válik egy ügynökség, úgy válik egyre nehezebbé a cég egésze számára szimpatikus döntést hozni.

Köszönet

Köszönöm Zsolt ezúton is a lehetőséget, hogy szaktudásban is gazdagítottál, illetve örülök, hogy szemléletbeli kérdésekről is tudtunk beszélgetni, vitatkozni. Köszönet a hallgatóknak, akik figyelemmel kísérték a beszélgetést, remélem mindenki tudott csipegetni néhány hasznos ismeretet az online marketing interjú közel 50 percéből.

A legjobbakat,

Balázs

SEO interjú Papp Gáborral

SEO interjú Papp Gáborral

SEO interjú Papp Gáborral

SEO mítoszok, eszközök, szoftverek, linképítési technikák, átirányítások, weboldal elemzés, linkfarmok és Google-büntetések… Másfél óra tömény SEO kérdezz-felelek Papp Gáborral.

SEO mindenek felett

A legutóbbi másfél hónapnyi keresőoptimalizálós munkáim során jópár kérdésem felmerült: több mint 4 oldalt írtam tele kérdőjeleimmel, hogy utána megrohamozzam Papp Gábort, a hazai SEO szakma egyik leghitelesebb képviselőjét. Azért lehet ezt kijelenteni róla ilyen bátran, mert az ő cikke az első találat Google-ben a keresőoptimalizálás kulcsszóra. Ha pedig valahol erős a verseny a Google helyezések között, akkor az biztosan maga a keresőoptimalizálás téma. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek nem kell őt bemutatni, sokan követik, figyelik a munkásságát, elsősorban online marketing blogján keresztül. Oktató jellegű cikkei mellett rendszeres előadó marketing konferenciákon és ami számomra a legfontosabb, hogy lelkes is a szakterületén (még reggel 8-kor is, az interjú felvételekor).

A hosszú kérdéslistából végül egy másfél órás interjú kerekedett Gáborral, aki nagy beleéléssel magyarázott a legapróbb részletekről is.

A SEO interjú tartalmi felépítése

I. Általános ismerkedés a keresőoptimalizálás témával, a Google legfontosabb rangsorolási tényezői, a keresőoptimalizálás 3 fő területe (technikai seo, on-site seo, off-site seo), SEO mítoszok, a leghasznosabb SEO eszközök.

SEO interjú kérdések, Papp Gábor interjú, keresőoptimalizálás kérdések tippekII. A bevezető után az elmúlt másfél hónap során felmerülő konkrét gyakorlati kérdéseim következtek: átirányításokról, URL-ekről, duplikált tartalomról, beágyazott videók szerepéről, etikus linképítésről, a domainek értékéről, és még sokminden másról.

Köszönet

Megtiszteltetés volt számomra a beszélgetés, köszönöm Gábor ezúton is. Kedves hallgatóinknak pedig köszönjük a megtisztelő figyelmet, reméljük mindenkinek a hasznára válik a sok-sok konkrét, gyakorlatias válasz.

Mindenkinek a legjobbakat,

Balázs

Kiemelt kedvezmény a Rank Tracker #1 seo szoftverre

Weboldalkészítés Vállalkozásoknak

Igényes, gyors, keresőbarát weboldalt készítünk a vállalkozásának.

Weboldal karbantartás